Καταρχήν ας ξεκινήσουμε με τα βασικά.

Ιστορικά στοιχεία για το “BLACK FRIDAY” :

Black Friday (Μαύρη Παρασκευή) είναι το ανεπίσημο όνομα της ημέρας που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών στις Ηνωμένες Πολιτείες, δηλαδή η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, ημέρα η οποία έχει θεωρηθεί ως η αρχή της περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών στην χώρα από το 1952.

Η Black Friday είναι η ημέρα με τον μεγαλύτερο τζίρο πωλήσεων του έτους στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 2005, αν και ειδήσεις, που εκείνη την εποχή ήταν ανακριβείς, την περιέγραφαν ως τέτοια για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Παρόμοιες ιστορίες επανεμφανίζονται κάθε χρόνο αυτή την εποχή, παρουσιάζοντας αγοραστική υστερία και έλλειψη αποθεμάτων, δημιουργώντας έτσι μια κατάσταση φαύλου κύκλου ανατροφοδότησης της ζήτησης

Τι είναι ακριβώς το “BLACK FRIDAY” :

Η Μαύρη Παρασκευή είναι η μέρα εκείνη όπυ τα μεγάλα & μικρά καταστήματα λιανικής πώλησης παρέχουν στους καταναλωτές τους τεράστιες εκπτώσεις τύπου 80% & 90% από την πραγματική αρχική τους τιμή.

Δηλαδή αν ένα προϊόν πωλείται στη λιανική του τιμή 80 , εκείνη την ημέρα ο καταναλωτής θα μπορεί να το αγοράσει μέχρι και 8 εφόσον υπάρχει σε διαθεσιμότητα (στοκ)

Αυτό γίνεται διότι οι εταιρίες με υψηλούς τζίρους θα εμφανίσουν “ζημιά” στις πωλήσεις τους και στο τέλος λόγω της αυξημένης πώλησης ποσοτήτων της ημέρας θα εμφανίζεται δυσαναλογία σε σχέση με την τιμή αγοράς και την τιμή πώλησης.

Θα φαίνεται λοιπόν ότι η εταιρία αγόρασε πχ 40 +tax και πώλησε τελικά 5. Λογιστικά είναι παράτυπο, κι αυτό από μόνο του δημιουργεί και την αντίστοιχη μείωση του κέρδους της επιχείρησης στις Η.Π.Α.

BLACK FRIDAY στην Ελλάδα (NOT)

Στην χώρα μας εμφανίστηκε δειλά δειλά αρχές του 2016 από πολυκαταστήματα διαφόρων κατηγοριών με τον όρο να μένει μόνο ως όρος Black Friday και όχι και στις αντίστοιχες τιμές.

Στην Ελλάδα του 2018 μεγάλες επιχειρήσεις θεωρούν τιμές Black Friday απλώς μεγάλες εκπτώσεις σε είδη και προϊόντα. Αυτό δεν είναι Black Friday όπως διαφημίζεται παντού.

Και στην τελική στην χώρα μας με τις αντίστοιχες φορολογικές πολιτικές δεν είναι εφικτό να γίνει.

Ένα άλλο θέμα που προκύπτει με τις δήθεν Black Friday τιμές είναι το εξής, πολλές επιχειρήσεις ανεβάζουν αξία σε αντικείμενα και έπειτα προσθέτουν μια επιπλέον έκπτωση με την εικόνα να εμφανίζει στο τέλος μεγάλη διαφορά. Αυτό πέρα από μια μικροαπάτη ως πρώτη όψη είναι και εύκολο να το εξακριβώσει ένας χρήστης του διαδικτύου έπειτα από έρευνα.

Αν πχ ένα κινητό τάδε μάρκας τον Οκτώβριο κόστιζε 200 και την ημέρα της “Μαύρης Παρασκευής” βγαίνει με έκπτωση στα 170 από δήθεν 300, τότε είναι παραπλανητικό έως επικίνδυνο και αν το συναντήσετε καλό θα είναι να απευθυνθείτε στον συνήγορο του Καταναλωτή.

Το παραπάνω κείμενο δεν θέλει σε καμία περίπτωση να μειώσει τον κόπο , τον χρόνο και το κόστος των επαγγελματιών που προσπαθούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε καλύτερες τιμές απλά θέλουμε να τονίσουμε ότι το Black Friday δεν είναι ταυτόσημο με αυτό που γίνεται στην χώρα μας.

Ελπίζουμε τα επόμενα χρόνια να μπορέσουμε όλοι μας να παρέχουμε στο κοινό εκπτώσεις ίδιες και καλύτερες με τις αντίστοιχες εκπτώσειες της Black Friday του εξωτερικού, και αυτό προϋποθέτει πολλούς κρίκους της αλυσίδας να είναι δεμένοι!

Εμείς σαν papyroc.gr την προσεχή Παρασκευή αποκλειστικά στο κατάστημα θα παρέχουμε εκπτώσεις -50% (μισή τιμή) σε όλα τα σχολικά σακίδια ανεξαρτήτου κόστους, μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων. 🙂

Καλές αγορές!